dinsdag 31 maart 2009

expositie

Ik heb nog genoeg te doen en af te maken maar ben al enige tijd bezig met het bedenken en realiseren van mijn expositie.Van de vergroting (1x1,5m) hoop ik deze week een prijs te hebben zodat deze gemaakt kan worden! De a3 afdrukken zijn al geregeld, moet alleen nog foto's uitzoeken en eventueel bewerken. Maargoed de expositie.. Zoals in mijn stopmotion te zien is heb ik ook foto's gemaakt vanuit de auto. De hele tijd is dus ook het dashboard te zien. Minimaal 1/2 foto's hieruit wil ik ook exposeren tussen de rest.En aangezien de huisstijl/visitekaartje ook een plek moeten hebben... wil ik dus een dashboard gebruiken als tafel ipv een normale witte vierkante tafel.Door het dashboard te gebruiken word het (hopelijk) nu echt één geheel.Nadat ik vorige week bij mijn oude stage adres (Ernst Klip Fotografie) ben wezen buurten kwam dit idee naar voren.

Ik heb ook gelijk even snel een schets gemaakt van de opstelling wat ik ongeveer wil maken.




Maar nu kwam het, het mooiste zou natuurlijk zijn dat ik aan precies hetzelfde dashboard zou kunnen komen als die in mijn eigen auto zit.
Na wat gebel etc bleken er op de sloperij hier in de buurt 4 auto's te staan van hetzelfde type die ik heb, nu zijn er 2 modellen (oud en nieuw type) dus het was nog maar de vraag of de goede ertussen zou zitten.

Afgelopen zaterdag gereedschap en een vriend van me in de auto gegooid en koers gezet naar de sloperij :)
Na even gezocht te hebben bleek werkelijkwaar precies hetzelfde dashboard in een auto te zitten daar, alleen moesten we hem er wel zelf uitslopen.
Nu is sleutelen etc niet zo'n probleem alleen had ik nog nooit een dashboard van een auto eruit gesloopt..
Afgelopen Zaterdag hebben we hem zo goed als los gekregen alleen ging de sloop dicht om 4uur helaas. Dus ben ik afgelopen maandag terug gegaan met gereedschap en een maatje om het even af te maken. (even afmaken-oftewel nog 2uur bezig geweest met alles)
Het is uiteindelijk gelukt en heb het dashboard voor een mooi prijsje mee kunnen nemen ;)

Hier een foto NA het slopen, het dashboard zie je op de motorkap liggen.



Deze week en anders volgende week ergens worden er of aluminium of rvs poten onder gemaakt, en dan maak ik het dashboard even af.
Zodoende zijn er weer vorderingen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten